برگزاری باشکوه عید غدیر گامی مهم در ترویج فرهنگ ولایت است

تاریخ ارسال : 1403/04/04

برگزاری باشکوه عید غدیر گامی مهم در ترویج فرهنگ ولایت است

برگزاری باشکوه عید غدیر گامی مهم در ترویج فرهنگ ولایت است

 

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه دربنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی طی سخنانی گفت: برگزاری باشکوه مراسم بزرگداشت عید غدیرخم، گامی مهم در ترویج فرهنگ ولایت در جامعه اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا صادقی اظهار داشت: بزرگداشت عید غدیرخم وظیفه‌ای دینی است که تمامی مردم باید با احساس تکلیف دینی و انقلابی به صورت خودجوش در راه بزرگداشت این روز که ترویج کننده فرهنگ ولایت است گام‌های مؤثری بردارند.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه دربنیاد مسکن استان یادآورشد:واقعه غدیر از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام(ص) هنگام بازگشت از حجة الوداع در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم قمری در غدیر خم، حضرت علی(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی فرمودند و حاضران در آن واقعه که بزرگان صحابه نیز در میان آنان حضور داشتند، با امام علی(ع) بیعت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا صادقی اضافه کرد: روز عید به خصوص عید غدیر باید با بقیه روزها متفاوت باشد چنانچه حضرت علی (ع) فرمودند: خداوند نعمتی بالاتر از ولایت من قرار نداده است.

وی خاطر نشان کرد:این معرفی بنا به دستور خدا در آیه تبلیغ بود، این آیه به پیامبر(ص) دستور می‌داد آنچه خداوند بر او نازل کرده، ابلاغ کند و اگر این کار را نکند، رسالتش را انجام نداده است وپس از واقعه غدیر آیه اکمال نازل شد که می‌گفت: «امروز دین شما را کامل نمودم و نعمت خود را بر شما تمام کردم و دین اسلام را برای شما پسندیدم.»

درپایان گفتنی است این مراسم باشکوه عید غدیر خم با حضورمهندس سروری مدیرکل وجمعی از کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با شور زائدالوصفی وبا مدیح سرایی ومداحی مداح اهل بیت آقای علی شجاعی مسئول روابط عمومی درحسینیه این اداره کل برگزار شد.

 

موضوع خبر :
  • برگزاری
  • باشکوه
  • عید
  • غدیر
  • گامی مهم
  • ترویج
  • فرهنگ
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد برگزاری باشکوه عید غدیر گامی مهم در ترویج فرهنگ ولایت است چیست؟

سوال: