نشست خبری مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با اصحاب رسانه استان برگزارشد

تاریخ ارسال : 1403/01/28

نشست خبری مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با اصحاب رسانه استان برگزارشد

نشست خبری مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با اصحاب رسانه استان برگزارشد

 

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی از مقاوم سازی بیش از ۵2 درصد واحدهای مسکونی روستایی آذربایجان شرقی خبر داد.

حجت اله سروری در نشست خبری با خبرنگاران گفت: 52درصد از ۳۰۵ هزار واحد مسکن روستایی دارای سکنه استان مقاوم‌سازی شده و ۱۵۷ هزار واحد مسکونی استان با همراهی بانک های عامل و اعطای وام مقاوم سازی شده است.

وی با بیان اینکه سهمیه سالانه مقاوم سازی استان تا سال ۱۴۰۲ حدود ۱۲ هزار واحد بود، گفت: این سهمیه از سال گذشته افزایش یافته و با احتساب پرداخت وام متمم، به ۲۰ هزار واحد رسیده است.

وی گفت: ۱۱۶۰ واحد از از مجموع ۱۲ هزار واحدِ سهمیه سال ۱۴۰۱ استان به بانک‌های مربوطه معرفی و عملیات عمرانی مقاوم سازی آن‌ها شروع شده است و حتی مقاوم سازی تعدادی از آن‌ها تعدادی به پایان رسیده است برخی نیز نیمه ساخت از سال‌های گذشته باقی مانده است که تلاش می‌کنیم هرچه سریع‌تر تکمیل کرده و به اتمام برسانیم.

سروری، با اشاره به اختصاص وام متمم برای هشت هزار واحد مسکن روستایی استان، ادامه داد: وام های مقاوم سازی مسکن روستایی تا سال گذشته ۲ میلیارد ریال با سود پنج درصد بود که امسال به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

وی یادآور شد: از سهمیه سال ۱۴۰۲ برای مقاوم سازی ۲۰ هزار واحد در استان، تمامی واحدهای مربوط به وام متمم (هشت هزار واحد) به بانک های عامل معرفی شده اند و از ۱۲ هزار واحد باقی مانده حدود ۶ هزار واحد به بانک ها معرفی شده و بقیه نیز در مرحله معرفی به بانک ها هستند.

سروری با بیان اینکه در صورت استقبال روستاییان می توان طرح مقاوم سازی مسکن روستایی را با ظرفیت بیشتری در استان اجرا کرد، افزود: با ادامه روند کنونی مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی استان، پیش بینی می شود تا سال ۱۴۱۰ همه واحدهای مسکونی روستایی مقاوم سازی شود و در استان مسکن غیرمقاوم وجود نداشته باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه فلسفه وجودی این بنیاد تامین مسکن افراد نیازمند و عمران و آبادی روستاها است، ادامه داد: از زمان تاسیس این بنیاد تاکنون، از مجموع ۲ هزار و ۷۰۰ روستای استان، طرح هادی در بیش از ۲ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار و دارای سکنه مطالعه شده است.

وی با تاکید بر اینکه طرح هادی به عنوان نقشه راه ۱۰ سال آینده توسعه روستاها بر اساس نقشه و ضوابط تهیه شده است، یادآور شد: اجرای این طرح از اهمیت ویژه ای در عمران و آبادی روستاها برخوردار است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی همچنین از سنددار شدن ۸۵ درصد از واحدهای مسکونی استان خبر داد و گفت: از مجموع ۳۳۲ هزار واحد مسکن روستایی استان، ۸۵ درصد از این واحدها سنددار شده و این استان در این زمینه از میانگین کشوری بالاتر است.

سروری، با اشاره به طرح دولت برای تبدیل اسناد دفترچه ای به اسناد تک برگی در قالب کاداست، افزود: این طرح با همکاری اداره کل ثبت و اسناد املاک در استان اجرا می شود و برای جبران عقب ماندگی در صدور اسناد تک برگی واحدهای مسکونی روستایی، مراجعه خانه به خانه در روستاها انجام می شود.

وی اظهار کرد: تعویض دفترچه های ملکی به اسناد تک برگی در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت استان از برنامه های اولویت دار این بنیاد در استان است.

سروری گفت: روز ۲۱ فروردین سال ۱۳۵۸ با فرمان تاریخی امام خمینی«ره» فعالیت‌های بنیاد مسکن به خصوص ایجاد حساب صد امام و تخصیص منابع آن جهت ساخت مسکن نیازمندان با همکاری مردم آغاز شد.

وی گفت: از این رو بنیاد مسکن انقلاب وابسته به حساب صد امام است و منابع این حساب در اموری مانند تکمیل واحدهای مسکونی و تعمیر مسکن افراد نیازمند استفاده می‌شود.

وی تاکید کرد: از خیران و افراد توانمند استان انتظار داریم با کمک به این امر ما را در رفع نیاز نیازمندان یاری کنند همچنین انجمن خیرین مسکن‌ساز وابسته به بنیاد مسکن نیز ظرفیت دیگری است که خیران می‌توانند با مشارکت در امور آن در تامین مسکن نیازمندان استان همکاری داشته باشند.

وی افزود: متقاضیان مسکن نهصت ملی مذکور باید آورده های خود را تکمیل کنند تا پروژه سریعتر پیش برود.

 

موضوع خبر :
  • نشست
  • خبری
  • مدیرکل
  • بنیاد
  • مسکن
  • انقلاب
  • اسلامی آذربایجان
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد نشست خبری مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با اصحاب رسانه استان برگزارشد چیست؟

سوال: