مقاوم سازی مسکن روستایی منجر به مهاجرت معکوس روستاییان شده است

تاریخ ارسال : 1403/01/06

مقاوم سازی مسکن روستایی منجر به مهاجرت معکوس روستاییان شده است

مقاوم سازی مسکن روستایی منجر به مهاجرت معکوس روستاییان شده است

 

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش و اهمیت مسکن درتامین امنیت و توسعه روستاها، گفت: اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و اعطای تسهیلات کم بهره به روستاییان ، موجب رشد مهاجرت معکوس به روستاهای استان شده است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی مهندس حجت اله سروری، افزود: پیش از اجرای این طرح در روستاهای استان عمده ساختمان ها و منازل مسکونی روستاییان با خشت و گل و مصالح کم دوام ساخته شده بود و خطر ریزش این ساختمان ها با بروز زلزله و بلایای طبیعی وجود داشت.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی،اظهارکرد: باید در شرایط عادی اقدام به بازسازی و نوسازی مساکن روستایی کرد تا خانه‌ها در حوادثی مانند زلزله تخریب نشوند زیرا هزینه‌ ساخت دوباره‌ یک خانه تخریب شده بسیار بیشتر از هزینه‌ لازم برای نوسازی و بازسازی آن خانه است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های مختلف بنیاد مسکن به ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در روستاهای استان موجب بهبود وضعیت کلان جامعه روستایی شده است، یادآور شد: طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی از جمله با هدف احداث مسکن مقاوم و بادوام روستایی و تلاش در حفظ هویت معماری بومی مسکن روستایی اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، افزود: تامین مسکن متناسب با نیاز روستایی، تطبیق کالبد مسکن روستایی با زندگی امروزی و ارتقای توسعه سکونتگاه های روستایی و تلاش در نزدیکی سطح بهره مندی از رفاه شهرها و روستاها از دیگر اهداف اجرای این طرح به شمار می رود.

 

موضوع خبر :
  • مقاوم
  • سازی
  • مسکن
  • روستایی
  • منجر
  • مهاجرت
  • معکوس
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد مقاوم سازی مسکن روستایی منجر به مهاجرت معکوس روستاییان شده است چیست؟

سوال: